• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Forward Slash

Online Rendement Verbetering

  • Home
  • Contact
  • Klanten

Cookie-toestemming vragen kan pijn doen in de portemonnee

juni 28, 2012 by jules

In onderstaande link is te lezen dat Holiday Cars een conversie-drop van maar liefst 30% heeft gemeten.
Oorzaak: een 'onschuldige' popup waarin toestemming wordt gevraagd om cookies te mogen plaatsen.

Dit onderzoek roept vragen op natuurlijk (hoe kan je goed a/b testen zonder cookies? Is er verschil tussen ja en nee beantwoorders?), maar het resultaat is verontrustend.
Je zou bijna concluderen dat je het maar niet moet vragen. Maar dat heeft weer andere implicaties.

Onder het artikel beantwoordt de auteur de vragen, dus als je vragen hebt: stel ze daar in de comments.

Les:
Test voordat je iets live zet Jouw situatie kan anders zijn.

Vraag: hoe ga jij om met de cookiewet?

Embedded Link

Test: 30 procent conversieverlies door cookie opt-in – Emerce
Een test bij Holiday Cars laat zien, dat e-commercesites tot dertig procent aan conversies kunnen verliezen als ze hun bezoekers vragen om trackingcookies te accepteren. Marketingbureau Traffic4u hiel…

Google+: View post on Google+

Related posts:

  1. Ninjas, Rock Stars, Pirates? Make Way for the Action Hero !
  2. Waar plaats je een Call to Action
  3. Using Google Plus as a Page from the Mobile App
  4. Voor wie wel eens Google Analytics gebruikt om campagnes bij te houden:

Categorie: Algemeen Tags: Google Plus

Copyright © 2023 - back to 2008